• Notícies
  • El dia a dia
Quin objecte arribarà abans a terra?

Quin objecte arribarà abans a terra?

La tardor ha arribat. Amb el grup Turlututú (4 anys) vam parlar de tot el que passa: com canvia la natura, quins colors es veuen més, quin temps fa, si el vent bufa més o no, què els hi passa als arbres amb les seves fulles, etc.

Continua llegint

Un pati ben mudat!

Un pati ben mudat!

Ja tenim muntat el jardi vertical del pati de baix. És preciós! Se’ns gira feina perquè haurem de buscar informacio de quines plantes són i de com les hem de cuidar.

Continua llegint

Reciclem

Reciclem

El grup Elmer (8 anys) som els responsables del reciclatge de piles, és per això que hem volgut conèixer com són les piles per dins.

Continua llegint

Avançar!

Avançar!

Les JAF fan guanyar autonomia, autoconfiança, autoconeixement, responsabilitat, confiança en els altres...

Continua llegint

L'aferrament

L'aferrament

El concepte d'aferrament fa referència als vincles emocionals que les persones formen amb altres persones al llarg de tota la seva vida.

Continua llegint

Les Jornades d’Aprenentatge Fora (JAF) són una activitat característica del nostre projecte pedagògic.

Soft skills

Les Jornades d’Aprenentatge Fora (JAF) són una activitat característica del nostre projecte pedagògic.

Continua llegint

A plaer!

A plaer!

Compartir les nostres vivències de l'estiu, mostrar fotos, objectes, records i com ho hem passat, és emocionant, com ho és saber quins seran els nous projectes que començarem i com ens organitzarem.

Continua llegint

Temps màgic

Temps màgic

Hem tingut la sort de poder veure dos espectacles que, a priori, no tenen res a veure però hem descobert que sí, que tenen molt en comú.

Continua llegint

Els sentits

Els sentits

Al Summer experimentem diferents sensacions i ens posem a la pell de petits científics. És gelatinós, aspre, dur, tou?

Continua llegint

Que la música ens acompanyi!

Que la música ens acompanyi!

La musicologia és l'estudi científic de tots els fenòmens relacionats amb la música com les seves bases físiques, la seva història o la relació amb l'ésser humà i la societat.

Continua llegint

Projecte cueretes

Projecte cueretes

Tornant de les vacances de primavera vam anar a l’hort a regar i ens vam trobar la sorpresa que, amagat entre les fulles de la sàlvia, hi havia un niu amb cinc ous.

Continua llegint

La mascota del summer

La mascota del summer

Hem descobert com funciona una impressora 3D i ens ha sorprès tot el que pot fer. Pensant i parlant entre tots i totes hem decidit dissenyar i crear la mascota del Summer.

Continua llegint

Cuinar és un art

Cuinar és un art

Hem après que la cuina és com un laboratori. El procés no s'allunya gaire del que fa un científic a l'hora de realitzar una investigació, fer un experiment...

Continua llegint

Hello Maths

Hello Maths

Aquest curs, un grup de mestres de l'Escola hem assistit a una formació anomenada "Atreveix-te amb la Creativitat Matemàtica", dins del programa Hello Math d'EduCaixa.

Continua llegint

Veig, veig...

Veig, veig...

A partir de la lupa que ha portat un company del grup Terra (3 anys) per fer Reunió treball hem sortit al pati a fer de petits exploradors.

Continua llegint

Les formigues

Les formigues

Des de principi de curs, el Grup Terra (3 anys) ha estat fent un projecte. A partir de la curiositat d'una nena que es va trobar una formiga i que es va preguntar, d'on surten les formigues?

Continua llegint

Experimentem

Experimentem

Les i els alumnes del Grup Gea (12 anys) realitzen una pràctica experimental al laboratori de filtració, on separen la solució líquida dels cristalls de Bòrax, que han aconseguit en les dues darreres setmanes i que formen part d'un projecte científic que estan portant a terme.

Continua llegint

Presentació d'aprenentatges

Presentació d'aprenentatges

Ahir vam tenir el plaer de presentar els aprenentatges que hem estat fent aquest darrers mesos a la Formació en la que hem participat sobre l'Avaluació crítica de l'Aprenentatge Basat en Projectes a Catalunya amb l'Escola Joan Miró, Institut-Escola Les Vinyes, AFA Angeleta FerrerCentre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa del Dept. d'Educació de la Generalitat de Catalunya (CESIRE) i High Tech High.

Continua llegint

Com s’orientaven els mariners?

Com s’orientaven els mariners?

Aprofitant l’últim Projecte de Recerca Autònom d’aquest curs, els nens i nenes del grup CRAM (8 anys) hem tingut la sort d’escoltar a l’avi de la Candela i en Rai, antic mariner mercant.

Continua llegint

Dibuixar per veure, veure per dibuixar?

Dibuixar per veure, veure per dibuixar?

Estem envoltats de moltes coses de les quals potser no ens fixem prou. Seguim aprenent a observar tot allò que ens envolta fent servir els sentits, i cadascú dels alumnes del Grup Tsunami (10 i 11 anys) ha intentat dibuixar fixant-se en els detalls.

Continua llegint

JO

JO

Tots sabem la importància de saber trobar el nostre jo interior i reconèixer com se sent.

Continua llegint

Un edifici sostenible

Un edifici sostenible

El grup Tsunami (10 i 11 anys) hem estat prenent dades, en relació a la temperatura de diferents indrets de l'Escola (pati, menjador, piscina, grup, terrat), així com de la llum natural que hi havia en aquests indrets, per tal de reflexionar i fer propostes per fer la nostra Escola més sostenible.

Continua llegint

Mans al paper

Mans al paper

El grup Terra (3 anys) comença a crear figures més concretes amb paper, ens comencem a endinsar en el món de la papiroflèxia.

Continua llegint

Tocat i enfonsat

Tocat i enfonsat

Els nens i nenes del grup CRAM (8 anys) tirem endavant el 3r Projecte de Recerca Autònom (PR@) sobre la importància de les coordenades.

Continua llegint

La setmana de l'arquitectura

La setmana de l'arquitectura

Vam celebrar la setmana de l’arquitectura a l’Escola i la mare de l’Arlet i el Max ens va venir a fer un taller al grup Tresors (6 anys) i al grup Vida (7 anys), sobre la creació d’un estàndard seguint les mesures mitjanes del nostre cos.

Continua llegint

La papiroflèxia

La papiroflèxia

Un dels avantatges de la papiroflèxia és que permet fer connexions, no només entre diferents àrees de les matemàtiques sinó també entre les matemàtiques i altres àrees.

Continua llegint

La Creació literària

La Creació literària

Rebem la visita de l'exalumne, Jordi Calafí, autor d'Isala, novel.la guanyadora dels Premis L'Horitzó del curs passat, a partir de la qual hem fet un projecte barrejant història i literatura.

Continua llegint

Som sostenibles

Som sostenibles

La nostra missió com a habitants del Planeta Terra, és tenir-ne cura d’ell. A l’Escola, ho fem de moltes maneres, reciclant els residus, estalviant energia, cultivant el nostre hort..., i creant compost.

Continua llegint

Descobrim!

Descobrim!

El grup Mar (2 anys) seguim descobrint el món i el nostre cos. El desenvolupament motor, sorgeix de manera espontània i autònoma.

Continua llegint

Juguem al mirall

Juguem al mirall

A partir de la manipulació de figures, a través d’un mirall i amb el propi cos, els nens i nenes del grup CRAM (8 anys) aprenem a descriure i interpretar moviments de figures planes en el pla.

Continua llegint

Fugir

Fugir

Els grups Gea i O2 (12 i 13 anys), hem tingut l’oportunitat de veure el programa de TV3 Sense ficció, que sota el títol Fugir, explica la història de cinc germans ucraïnesos que marxen de la seva ciutat Nikopol, com a conseqüència de l’enfrontament entre Rússia i Ucraïna.

Continua llegint

La gran benvinguda

Moltes gràcies per la gran acollida dels alumnes i famílies de Acera School.

Fer per ésser

Fer per ésser

Les vivències dels infants són font d'aprenentatge. L'adult guia, acompanya, però són ells i elles qui fan, qui descobreixen, etc.

Continua llegint

#EducarSobreEnergia

#EducarSobreEnergia

Aquest cap de setmana els nostres alumnes i en Bernat Rios, mestre de l'Escola, han presentat a la Jornada "L’ensenyament sobre energia".

Continua llegint

Relació

Relació

Construint el model "ésser viu" ens trobem amb la necessitat d'experimentar amb la idea de "relació".

Continua llegint

“Today I feel…"

“Today I feel…"

Group Sol (5 year olds) is learning about emotions. We have talked about different kind of feelings and emotions we have and shared the situations when we feel sad, angry, happy or shy.

Continua llegint

Enfangats

Enfangats

Experimentem amb el fang. Notem i sentim diferents textures i creem amb la nostra imaginació. Pensem què volem fer i comencem a moldejar. Ens encanta embrutar-nos.

Continua llegint

Una setmana de número!

Una setmana de número!

Dilluns dia 14 de març vam celebrar el dia internacional de les matemàtiques #IDM, també anomenat #PiDay. Els alumnes del grup Compostador (15 anys ) van fer un Pi-pastís, i els alumnes del grup Greenpeace (8 anys) van descobrir l'existència del nombre Pi prenent mesures d'objectes circulars i experimentant amb la calculadora.

Continua llegint

FEM Matemàtiques

FEM Matemàtiques

El Fem Matemàtiques és un concurs de matemàtiques organitzat per la Federació d'Entitats per al Ensenyament de les Matemàtiques de Catalunya (@Feemcat) per alumnes des de 5è de primària fins a 2n de la ESO.

Continua llegint

D'on ve el so? Què és?

D'on ve el so? Què és?

Al grup Terra (3 anys) aprenem a escoltar i discriminar els diferents sons mitjançant diferents tipus de jocs. D'on ve la veu del meu company? A on està? Quin instrument sento?

Continua llegint

Què passa?

Què passa?

Els grup Vida (7 anys) i el grup Tresors (6 anys) hem estat experimentant a l’hort com creixien diferents hortalisses regades de diferent manera.
Una taulade cultiu l’hem regat amb aigua dolça i l’altra amb una porció, 1/8 part d’aigua del mar.

Continua llegint

A prop

A prop

Els grups Gea i O2 (12 i 13 anys) hem assistit a la xerrada "Apropant-nos a la gent gran".

Continua llegint

Dolces matemàtiques

Dolces matemàtiques

Un company del grup Sol (5 anys) ens va portar una bossa de caramels que va recollir a la festa de Sant Medir. Això ens ha servit per conèixer festivitats locals i ens ha portat a desenvolupar tot un treball matemàtic.

Continua llegint

Jumanji

Jumanji

Sabem que la gamificació és el procés d’utilitzar elements i mecàniques del joc aplicades a l’educació amb l’objectiu de motivar a l’alumnat en el procés d’aprenentatge.

Continua llegint

Entrevistem al responsable del Punt Verd Mòbil

Entrevistem al responsable del Punt Verd Mòbil

Aprofitant que anem al Punt Verd a portar els residus que hem anat recollint i dipositant al nostre Punt Verd de l'Escola, hem volgut conèixer més els seus responsables i fer-los unes preguntes sobre aspectes més concrets del funcionament del Punt Verd i també sobre aspectes més personals d'un d'ells.

Continua llegint

Els Projectes Lliures

Els Projectes Lliures

Aquesta setmana hem presentat els nostres "Projectes Lliures". Ens fa molta il·lusió poder mostrar i explicar als companys i companyes del grup què hem creat, com hem desenvolupat el projecte a casa i per què hem triat crear-lo.

Continua llegint

Els quatre sabaters

Els quatre sabaters

El Grup Tresors (6 anys) hem gaudit construint una figura per fer el joc “Els 4 sabaters” i volem explicar als nostres corresponsals com ho poden fer ells perquè també hi puguin jugar.

Continua llegint

Els projectes d'art

Els projectes d'art

A les estones de Treball personal, una de les tasques que més ens agrada fer al grup Greenpeace (9 anys) és dissenyar projectes d'art, on dibuixem les nostres idees per a realitzar una creació, ja sigui de pintura, de fang, de fusta, o de cartó.

Continua llegint

After tears

After tears

Divendres a la tarda els grups Gea i O2 (12 i 13 anys ) vàrem passar una bona estona al costat d’una exalumna de l’Escola.

Continua llegint

El monotip

El monotip

El Monotip és una tècnica d'impressió. Com el seu nom indica, només es pot crear una única còpia.

Continua llegint

L'empatia

L'empatia

L'Arnau i l'Alejandro, alumnes del grup Panda (14 anys) han fet de mestres dels seus companys del grup GEA (12 anys), ensenyant-los a plegar les peces del Tangram amb paper.

Continua llegint

Els Actes Culturals. A.K.A.

Els Actes Culturals. A.K.A.

The Groups Panda (14 anys) and Compostador (15 anys) made a cultural visit to Poliorama Theater to watch "A.K.A.", a play in English, to explore topics important to adolescents, such as identity, relationships, prejudices and justice, while practicing their oral comprehension skills."

Continua llegint

Grans presents!

Grans presents!

Pels aniversaris ens felicitem i preparem petits presents. Hem cantat a l'Aleix una cançó d'aniverasari en català, anglès i castellà.

Continua llegint

Investigació científica

Investigació científica

Le Betty, del grup Compostador (15-16 anys), analitza dades comparatives d'un pollet d'Agapornis Roseicollis criat de forma assistida, amb un altre criat de forma natural pels seus pares.

Continua llegint

Emprenem

Emprenem

L'aprenentatge empresarial o emprenedoria no vol dir ensenyar als nens sobre guanys i pèrdues; ser emprenedor és molt més que això.

Continua llegint

El nostre aviari

El nostre aviari

Què millor que poder treballar les característiques de les aus que tenint-ne cura! Com es reprodueixen? Tenen plomes quan néixen?

Continua llegint

El Projecte Fènix

El Projecte Fènix

A l’Escola fem l'aprenentatge de la lectoescriptura amb el mètode natural i una de les dinàmiques que ens és molt útil és el Projecte Fènix.

Continua llegint

Les sortides quinzenals

Les sortides quinzenals

El grup Sol (5 anys) sortim de l'Escola per aprendre. Aprendre on està ubicada l’Escola (barri, ciutat, comunitat autònoma…) i situar-la al mapa és de les primeres coses que fem, també conéixer l'entorn, els carres que envolten l'Escola, les botigues que hi ha, etc.

Continua llegint

Què entenem?

Què entenem?

Observar i comunicar allò que ens dicten els companys, quan fem dictats geomètrics, podem diagnosticar quin vocabulari tenim assolit, alhora que reflexionem sobre la nostra manera de comunicar-nos.

Continua llegint

Explica'm històries!

Explica'm històries!

Dins el projecte "Explica’m històries!" de Ciències Socials, hem tingut l’oportunitat de trobar fonts orals que ens han ajudat a reconstruir la nostra història.

Continua llegint

D'on venen les roques?

D'on venen les roques?

Els nens i nenes del grup CRAM (8 anys) ens preguntem d'on venen les roques i ens surt la necessitat de crear un model de volcà i observar atentament el fenomen.

Continua llegint

Quina emoció!

Quina emoció!

Els nens i nenes del Grup Sol (5 anys) hem compartit un joc sobre les emocions i hem descobert i posat nom a diferents sentiments.

Continua llegint

Al seu costat

Al seu costat

Després d'unes intenses vacances de Nadal avui hem iniciat el nou trimestre al costat d'uns alumnes contents, il·lusionats, descansats, encuriosits, nerviosos, impacients, carregats d'històries...

Continua llegint

Olor d'hivern

Olor d'hivern

L'ambient que es respira, la il·lusió que es desprèn, els nervis a flor de pell... Tot fa pensar que demà... s'acaba el trimestre.

Continua llegint

1a collita del curs

1a collita del curs

El Grup Vida i el Grup Tresors (6-7 anys) hem fet la primera collita d’aquest curs, hem collit els enciams i els espinacs que vam plantar a les taules de cultiu.

Continua llegint

Donant el millor

Donant el millor

Gran èxit de la campanya de donació de sang, dins del Projecte "Dona salut, dona vida", que van protagonitzar els alumnes del Grup Compostador (15 anys) animant a famílies, mestres i veins del barri a donar sang.

Continua llegint

Exposició Imaginary

Exposició Imaginary

Els i les alumnes dels grups Panda i Compostador (14 i 15 anys respectivament) van visitar l'exposició Imaginary que es fa enguany a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la FME (@FME), és una adaptació de l'exposició Imaginary de l'Institut d'Investigació Matemàtica d'Oberwolfach (Alemanya) promoguda el 2011 per la Real Sociedad Matemática Española.

Continua llegint

Els protagonistes

Els protagonistes

Quan volem portem a l’Escola tot allò que pot ens interessa, ens agrada i ens crida l'atenció. Tot és font d’aprenentatge i amb això estem motivats per aprendre.

Continua llegint

El plàstic. D'amic a enemic

El plàstic. D'amic a enemic

Hem visionat un documental per tal de veure la influència que té l'ésser humà en la conservació de la natura i, en concret, de l'ús i el desús que en fa dels plàstics.

Continua llegint

Viatge al passat

Viatge al passat

El Grup Vida (7 anys) hem realitzat una Sortida per veure com era el Pla de Barcelona des del Turó del Putxet i visualitzar les seves muralles naturals.

Continua llegint

Per un bon futur

Per un bon futur

El grup Vida (7 anys) som els encarregats/des de recollir i dipositar al contenidor groc els envasos dels iogurts, les garrafes i altres plàstics que anem generant a l’Escola.

Continua llegint

Hem fet bugada!

Hem fet bugada!

Avui hem fet bugada i, quan la rentadora ha acabat, havíem d’estendre la roba. Per fer-ho, ens hem hagut d’organitzar per grups.

Continua llegint

Els valors que valorem

Els valors que valorem

Hem anat a la Fundació d'Oncologia Infantil Enriqueta Villavecchia. Allà li hem lliurat a la Sofía, exalumna de l'Escola, totes les estrelles de Nadal que hem fem aquest dies per al seu Christmas Market Solidari, en favor de nens i nenes amb malalties greus.

Continua llegint

Quin embolic!

Quin embolic!

Quan hem anat al Taller de vendes que tenim al nostre grup (som els nens i nenes de 5 anys, el Grup Sol) per agafar els nostres colors, ens hem adonat que tots estaven barrejats; i les nostres caixes estaven fetes un embolic.

Continua llegint

L'esbarjo

L'esbarjo

Les estones d’esbarjo són moments privilegiats que ens permeten gaudir des del joc més tranquil i la relació amb els companys, fins el joc més mogut, gaudint a l’aire lliure.

Continua llegint

Anem a pams

Anem a pams

A partir del projecte de la taula de cultiu, per entendre bé l'espai que necessita cada hortalissa per viure, els nens i nenes del Grup Tresors (6 anys) han après la mesura del pam.

Continua llegint

On és el nord?

On és el nord?

El grup CRAM (8 anys) hem après que podem orientar-nos per mitjà d’una brúixola, dels estels durant la nit (l’estrella polar sempre assenyala el Nord), la vegetació o les roques (la molsa creix on no toca mai el sol, és a dir, al Nord), o amb els punts cardinals.

Continua llegint

Som escriptors

Som escriptors

El Text Lliure és un moment en què l’infant és l'absolut protagonista. Escriu sobre vivències i esdeveniments que ha viscut i vol compartir amb el seu grup.

Continua llegint

I de sobte...

I de sobte...

El Grup Tsunami (10 i 11 anys) hem observat i experimentat que si mesclem uns reactius, com la cola líquida, el bicarbonat, el líquid de netejar lents i un o més colorants (opcional), amb unes proporcions concretes, obtenim un producte nou, fem slime.

Continua llegint

Naturalment!

Naturalment!

Com s’origina un volcà? Com es crea un Tornado? I un Tsunami? Pot afectar un Terratremol a la sostenibilitat del nostre planeta?

Continua llegint

Què plantarem?

Què plantarem?

Ens hem reunit els grups Mar (2 anys), Terra (3 anys), Mare natura (4 anys) i Sol (5 anys) per decidir què plantarem al nostre hort.

Continua llegint

Com em sento avui?

Com em sento avui?

Les emocions i els sentiments tenen un paper fonamental en la nostra vida i és per això que els nens i nenes del Grup Vida (7 anys) comencem el dia compartint les nostres emocions. Identifiquem, expressem i empatitzem els uns amb els altres.

Continua llegint

L'escolta activa

L'escolta activa

Desenvolupem l'escolta activa, l'atenció, l'interès i el respecte compartint una estona de música amb el grup de 10 i 11 anys.

Continua llegint

Les tesines

Les tesines

Els nois/es de 14 i 15 anys inicien la presentació, davant la resta de companys, de les propostes per treballar les Tesines d'enguany.

Continua llegint

Global Math and Science Lesson

Global Math and Science Lesson

Els nens i nenes dels grups CRAM (8 anys) i Tsunami (10 i 11 anys) van participar a la Global Math and Science Lesson d'aquest any (#GMSL21), organitzada per la xarxa Global Teacher Empowerment Network (GTEN) en col·laboració amb @BubblyMaths, i centrada en aquesta ocasió en l'aprenentage de les matemàtiques a través del joc.

Continua llegint

Les JAF són font de vida

Les JAF són font de vida

Després d'uns dies fora de l'Escola, avui tornem de les JAF. Els infants i joves necessiten anar de JAF, un temps i un espai per viure, créixer, experimentar, guanyar autonomia, descobrir l’entorn, divertir-se i fer activitats a l'aire lliure.

Continua llegint

Comunicant!

Comunicant!

Hem creat un circuït que els nois i noies han hagut de realitzar amb els ulls tapats seguint les indicacions del guia per fer visible que no sempre és fàcil comunicar-nos.

Continua llegint

Naturalment!

Naturalment!

Entendre per aprendre. Observar sense danyar. El quadern de camp és el diari personal que ha de tenir tota persona amant de la natura i amb afany d’aprendre.

Continua llegint

Les JAF

Les JAF

Les JAF són importants per moltes raons. És una eina pedagògica i socialitzadora, esdevenen l’oportunitat perfecta per fer un aprenentatge vivencial i significatiu.

Continua llegint

Presentation Day!

Presentation Day!

Upon completion of the study, students set in motion their design ingenuity in a public place to transform spaces through elements of delight, play, wonder and surprise.

Continua llegint

Vivim l'actualitat

Vivim l'actualitat

És notícia, ha erupcionat un volcà que ha estat inactiu durant 50 anys. Els més petits observen i s'interessen pels fets que passen al seu entorn.

Continua llegint

Bingo!

Bingo!

Juguem al bingo per a conèixer-nos millor. Busquem companys amb característiques concretes que ens ajudaran a fer línia o bingo.

Continua llegint

Gamificació i aprenentatge

Gamificació i aprenentatge

La gamificació és una tècnica d’aprenentatge que es pot utilitzar per tal de transferir tota una sèrie d’aprenentatges a través d’una experiència lúdica i emprant recursos típics en els jocs.

Continua llegint

I seguim en ruta!

I seguim en ruta!

La setmana passada vam acabar el "nostre viatge" per Àsia menjant Yakisobo i amb una representació d'ombres xineses i aquesta hem aterrat a Oceania.

Continua llegint

Adéu Europa!

Adéu Europa!

Aprofitant que estem en el nostre continent, hem cantat i ballat "Gotta be patient" d'un grup del que ben segur n'han sentit a parlar.

Continua llegint

Work-shop de lideratge

Work-shop de lideratge

Tot l'equip de professionals de l’Escola està fent un work-shop de lideratge (coaching assistit amb cavalls) per acompanyar i animar millor els alumnes, donar-los suport i ajudar-los amb entusiasme, en l'assoliment de reptes i objectius.

Continua llegint

Un tomb pel món

Un tomb pel món

Dins el Projecte “Un tomb pel món” en el que viatgem per la cultura, la gastronomia, la música, la diversitat i el folklore de cada continent, aquesta setmana “anem” a Àfrica cuinant un postre tradicional que es diu “Koeksisters”.

Continua llegint

Enrajola't

Enrajola't

Dins del projecte Enrajola't dedicat a les transformacions geomètriques i tessel·lacions el grup Zhi (14 anys) ha visitat l'exposició Escher @escherbc

L'Estudi ESCORAT finalitza

L'Estudi ESCORAT finalitza

Els alumnes del Grup Bonsais (15-16 anys) han lliurat al Dr. Bonaventura Clotet i al Dr. @RevolloBoris el taló dels diners recollits al crowdfunding de l'Estudi Escorat que ens ha permès aquesta col·laboració amb l'@hgermanstrias i la @FLSida i l'Escola.

Continua llegint

El cos humà

El cos humà

Els nens i nenes del Grup Arbre (3 anys) hem encetat el projecte del cos humà perquè ens va semblar molt interessant quan vam començar a parlar-ne a la Reunió Treball que vam fer sobre la nina.

Continua llegint

El sentit de la vida

El sentit de la vida

El grup Flipbook (12 anys), dins del Projecte sobre el sentit de la vida i la mort, ha assistit a una xerrada de Flavià Boleda sobre la dislèxia.

Continua llegint

Amb una fruita...

Amb una fruita...

Tot observant i manipulant fruites de temporada, els nens i nenes del Grup Confeti (4 anys) hem comparat formes, mides, colors, textures, etc.

Continua llegint

Per què no cauen els planetes

Per què no cauen els planetes

Buscant resposta a les nostres preguntes del @PR, (per què no cauen els planetes? i per què el nostre cos reacciona als diferents estímuls?), els grups Papyrus (7 anys) i Kirigami (8 anys) hem anat de sortida al CosmoCaixa on hem pogut visitar les diferents zones del museu, el bosc inundat i hem acabat amb una activitat al Planetari bombolla.

Continua llegint

Exalumnes pel món

Exalumnes pel món

Amb motiu de la lectura de les Creacions literàries d'alguns exalumnes, aquest any hem convidat alguns d'ells perquè puguin compartir amb els alumnes actuals la seva experiència quan la van escriure.

Continua llegint

Taller d'oli

Taller d'oli

Conèixer el significat de denominació d'origen protegida DOP o anar al mercat i saber la diferència entre un oli d'oliva i un oli d'oliva verge extra ens ajuda a desenvolupar les nostres competències personals, com el coneixement dels nostres sentits, del territori on vivim, a desenvolupar uns hàbits de vida saludables, així com també d'altres de més acadèmiques, com conèixer els diferents sectors econòmics, els productes de la Mediterrània, el procés d'elaboració de productes de proximitat,...

Continua llegint

Creem i expressem

Creem i expressem

El grup Kirigami (8 anys) hem après la tècnica de creació dels “muppets” (titelles de boca), a partir de mitjons vells, i els hem personalitzat per fer-los servir en diverses representacions.

Continua llegint

Premi microrelats

Premi microrelats

La setmana passada vam recollir els 4 premis del concurs de microrelats de St. Jordi organitzats pel @ccvilaflorida que van guanyar 4 dels nostres alumnes en quatre categories diferents i a qui felicitem i encoratgem a seguir escrivint.

Cultiu primavera-estiu

Cultiu primavera-estiu

El grup Serpentines (6 anys) i el grup Paryrus (7 anys) hem plantat, a les nostres taules de cultiu, les pròximes hortalisses que aniran sortint al llarg de la primavera i estiu.

Continua llegint

Microrelats

Microrelats

Roses que punxen amagant un terrible destí, dracs dolços com xaiets, princeses plenes de coratge que claven espases, xefs que per Sant Jordi inventen saborosos plats innovadors.

Continua llegint

Autoconeixement

Autoconeixement

El grup Kirigami (8 anys) ha fet un Projecte d'autoconeixement i s'ha plantejat la màxima grega "Coneix-te a tu mateix".

Continua llegint

Fem Matemàtiques

Fem Matemàtiques

Aquest dimecres els nois i noies dels grups de 12, 13 i 14 anys classificats per la segona fase del Fem Matemàtiques @Feemcat han gaudit davant dels reptes proposats.

Continua llegint

Jocs cooperatius

Jocs cooperatius

Els grups Bonsais i A3 (14, 15 i 16 a nys) vam aprofitar per sortir una estona a l'aire lliure i realitzar jocs cooperatius de distensió.

Continua llegint

Què passa quan?

Què passa quan?

Amb el grup Flipbook (12 anys), hem mirat què passa quan sobreexplotem un pou o quan contaminem un llac o el sòl, simulant el cicle de l'aigua en una garrafa.

Continua llegint

Hey boy, hey girl!

Hey boy, hey girl!

Aquesta setmana amb els alumnes dels grups DIN A3 i Bonsais (14, 15 i 16 anys) hem organitzat el taller de teatre "Hey boy, hey girl" per reflexionar sobre els mites del amor romàntic, i de com aquests ens fan sentir i fan que ens relacionem entre nosaltres.

Continua llegint

Brainstorming day!

Brainstorming day!

Brainstorming day @nuvustudio Project! We want to come up with as many ideas as possible to solve a mental/phisical or enviromental health problem.

Continua llegint

Projecte de Recerca @utònom-@PR

Projecte de Recerca @utònom-@PR

El @PR-Projecte de Recerca @utònom ens ajuda a aprendre a gestionar el temps, a plantejar-nos hipòtesis, a experimentar a través del mètode científic, a treure conclusions, a ampliar el nostre lèxic, a crear i dissenyar un Power Point així com a aprendre a fer exposicions públiques.

Continua llegint

“Mens sana in corpore sano”

“Mens sana in corpore sano”

En el marc de la quinzena “Mens sana in corpore sano” on ànima i cos es fussionen, els alumnes de 14, 15 i 16 anys realitzen un projecte literari i històric, “Petits plaers literaris”.
 

Continua llegint

Projectes d'emprenedoria

Projectes d'emprenedoria

Els alumnes del grup A3 (14 anys) hem presentat els nostres projectes d'Emprenedoria a la senyora Lorena Toda Cofundadora i CEO Nexus Lifescience, Cofundadora de Shivver i de WA4STEAM.

Continua llegint

La direcció del so

La direcció del so

Els nens i nenes del Grup Papyrus (7 anys) han construït uns avions de paper que, a l'hora d'espai sonor, ens han ajudat a treballar la direcció del so.

Continua llegint

Les serps es pentinen

Les serps es pentinen

Amb la motivació i l’emoció hem creat un Projecte STEAM on els infants (Grup Serpentines, 6 anys) són el centre de l’aprenentatge, treballen coolaborativament i construeixen connexions horitzontals.

Continua llegint

El paper ens uneix

El paper ens uneix

Les darreres setmanes el grup Kirigami (8 anys) hem estat explorant el paper i descobrint què passa quan, una vegada plegat, el tallem.

Continua llegint

Projecte Lliures

Projecte Lliures

Dissenyem samarretes, cuinem galetes, representem taurons, atrapem somnis, programem, construïm una casa amb Minecraft, fem un colla pel gosset...

Continua llegint

Descobrint el piano

Descobrint el piano

Va arribar una capsa sorpresa al grup Banderola (5 anys) i per descobrir què contenia abans d'obrir-la, vàrem escoltar el so que es produia a l'agitar-la.

Continua llegint

Projecte STEAM

Projecte STEAM

A partir d’una soca foradada per un pica-soques que va portar una companya del grup Craft (9 anys), vam veure un timelap d’un pica-soques fent el seu niu.

Continua llegint

Fantasia èpica

Fantasia èpica

Aquests dies, el grup Flipbook (12 anys) està acabant el projecte de literatura al voltant de textos de fantasia èpica.

Continua llegint

L'impacte de la COVID en l'economia

L'impacte de la COVID en l'economia

Els alumnes del Grup Bonsais (15-16 anys) hem tingut el plaer de comptar amb la presència virtual del senyor Daniel Carrasco que ens ha fet una magnífica xerrada sobre l'impacte de la Covid en l'economia.

Continua llegint

Makers

Makers

Aconseguir el desenvolupament integral de diverses habilitats i capacitats en els nostres alumnes és un fet clau.

Continua llegint

L'avió de paper

L’avió de paper, un Projecte STEAM on, a partir dels seus interessos, els infants de 6 anys s’han fet preguntes, proposat solucions i construït el seu propi planador.

Continua llegint

El microscopi

El microscopi

El Javier (5 anys) ha volgut compartir amb el grup Banderola un dels regals que li han portat els Reis: un microscopi.

Continua llegint

FEM matemàtiques

FEM matemàtiques

Els alumnes dels grups Bambú (11 anys), Flipbook (12 anys) i Zhi (13 anys) de l'Escola estan fent els problemes del Fem Matemàtiques 2021, concurs organitzat per la Federació d'Entitats per a l'Ensenyament de Matemàtiques a Catalunya.

Continua llegint

El Projecte ESCORAT va endavant

El Projecte ESCORAT va endavant

Alumnes del Grup Bonsais (15 anys), com a part de l'equip d'investigació de l'estudi ESCORAT, han anat a l'Hospital Germans Trias i Pujol a recollir els primers tests ràpids d'antigens de la mà de l'equip del Dr. Bonaventura Clotet i del Dr. Boris Revollo (@RevolloBoris).

Continua llegint

La impressora 3D

La impressora 3D

La peça encarregada d'aguantar la pissarra d'un grup s'ha partit, aprofitem l'incident per (re)dissenyar-les amb el @Tinkercad i imprimir-la amb la #3D.

Continua llegint

Els videojocs

Els videojocs

La Laura Afan, estudiant en pràctiques de la universitat Ramon Llull, ha realitzat una xerrada sobre noves tecnologies al grup Zhi (13 anys).

Continua llegint

Les llavors

Les llavors

El grup Papyrus (7 anys) observem i aprenem. Hem plantat llavors, concretament de mongeta tendre i cigrons.

Continua llegint

Iniciem el Projecte ESCORAT

Iniciem el Projecte ESCORAT

Avui hem començat el Projecte d’Investigació ESCORAT amb una sessió de treball amb el Dr. Boris Revollo (@RevolloBoris) de la Fundació Lluita contra la SIDA i les malalties infecciones (@FLSida), i els alumnes del Grup Bonsais (15 anys) que formen part de l’equip d’investigació.

Continua llegint

La taula de llum

La taula de llum

El grup Arrel (2 anys) experimentem amb la taula de llum i descobrim què succeeix quan la llum entra en contacte amb alguns objectes.

Continua llegint

Benvingut 2n trimestre

Benvingut 2n trimestre

Donem la benvinguda al 2n trimestre amb molta il·lusió, amb molta alegria de retrobar-nos i, els més petits, jugant i aprenent amb el que ens va cagar el Tió.

Continua llegint

Per a ser feliços

Per a ser feliços

En el Projecte de Filosofia "Per a ser feliços" (Grup A3 de 14 anys) hem analitzat el pensament de filòsofs grecs i ens hem plantejat si la filosofia ens ajuda a ser feliços.

Continua llegint

Modelitzar

Modelitzar

Els nois i noies del Grup Flipgrid (12 anys) proven de modelitzar el comportament del foc en un bosc sense gestionar i en un bosc gestionat.

Continua llegint

Dibuixar amb ombres

Dibuixar amb ombres

El Grup Papyrus de 7 anys ens hem inspirat en l’artista japonesa Kumi Yamashita i hem descobert que arrugant un paper i donant-li un punt de llum, es pot dibuixar amb les ombres.

Continua llegint

La importància de planificar

La importància de planificar

El Grup Kirigami (8 anys) i el Grup Craft (9 anys), estem organitzant què volem plantar a la nostra taula de cultiu, pensant les hortalisses que tenen un creixement més ràpid o més lent i quines poden conviure juntes a la mateixa taula.

Continua llegint

L’aprenentatge STEM

L’aprenentatge STEM

Les primeres preguntes que ens fem són sobre el mon natural que ens envolta: sobre els animalons, les malalties, les postes de sol, la lluna plena, sobre el foc i els materials, sobre els canvis dels éssers vius i els dels éssers inerts. La clau està a la ciència. Les respostes són infinites i incompletes.

Continua llegint