La Pre-Prova, que comença als vuit anys, i la Prova que substitueix a l’anterior i es fa a partir dels nou anys són uns treballs trimestrals que els alumnes fan a casa tot tenint en compte l´edat madurativa, per tal d´assolir uns hàbits que necessitaran en un futur proper.

A més dels coneixements treballats, de la presentació que en fan del treball, de la creativitat i de la responsabilitat importa molt que l’alumne es sàpiga administrar el temps i dominar-lo d’acord amb les seves possibilitats.

Amb aquestes, Pre-Prova i Prova, els alumnes treballen sols i durant un període llarg de temps; adquireixen mètode i fan els primers contactes sistemàtics que els serviran més endavant per les tesines d´investigació que hauran de fer a l´ESO.

Dos alumnes presenten la Prova davant dels companys tot explicant què han fet, què han après…

Tots podem veure el treball que han fet els companys.