Projecte Horitzó: un compromís basat en el coneixement, l'estimació, la il·lusió... web dels pares
Membre impulsor d'EscolaNova21

fortalesa_01La música, com a art fonamentat en l’ordenament del so i l’emissió de missatges, es relaciona directament amb el llenguatge, base del coneixement humà. L’estructura i ordenació del so apropa la persona al pensament lògic o a un ordenament lògic del pensament (harmonia, contrapunt, composició i instrumentació). La simbologia musical, l’abstracció, la figuració i l’ordenament seqüencial de la música i les relacions dels sons ens acosten a conceptes matemàtics (temps, compàs, figures i moviment). La música i la física es relacionen a través de les qualitats del so.

La música ajuda també l’augment de les habilitats auditivo-sensorials, percepció, concentració, autocontrol i creativitat. És a dir, un element instrumental bàsic i útil per a l’aprenentatge a totes les edats.

En aquest punt volemn aclarir que el cant no és un complement de la música, és una necessitat de l’esperit i com ella també exigeix ordre, disciplina i concentració, és necessari per enriquir la sensiblitat humana en la seva vessant artística.