A l’Escola els espais es consideren interrelacionats en la mesura que qualsevol nen es pot desplaçar, acompanyat o no, per tota l’Escola. És evident que els nois i noies, fins i tot els més petits, viuen amb el seu grup, però poden tenir, i moltes vegades tenen, contacte no solament humà sinó de treball, amb companys d’altres grups. Els espais de dos i tres anys són oberts i connectats entre si; les classes a partir dels quatre ja són completament obertes. Per desplaçar-se per l’Escola a fi de fer treball en una altre lloc, cal que ho indiquin en el quadre d’ordre (recurs perquè els alumnes aprenguin a moure’s ordenadament i a fi d´assolir independència responsable).

Per què són oberts els espais? Perquè els alumnes des de ben petits estiguin tranquils i puguin aprofitar tots els mitjans que l’Escola proporciona per fer els seus treballs. El seu control, molt real, és indirecte, i així l’ordre esdevé humanitzat. És evident que calen mestres a tots els punts de l’Escola, des de bibliotecària, professor de robòtica, o mestre de teatre… però l’eficiència dels resultats d’un treball tranquil, sense nervis, estan a la nostra realitat diària.