Ens deixa el cofundador de l’escola, sr. Josep Oliveras

Lamentem comunicar-vos que el passat 2 de febrer de 2017, ens va deixar el Sr. Josep Oliveras, cofundador de l’Escola L’Horitzó, qui al llarg de tots aquests anys, juntament amb la seva esposa i companya en aquest projecte sra. Montserrat Ballús, ens ha transmès i encomanat la seva pròpia passió per l’educació.

Per sobre de tot va voler ensenyar-nos a ser feliços, i ell mateix va viure amb felicitat amb els seus éssers estimats i amb els que el vam acompanyar dia a dia.

Des dels inicis de l’escola l’any 1968,  sempre ha cercat quina llavor educativa seria la millor pels nens i nenes per al seu present i futur, fins a crear el projecte de pedagogia propi que tots coneixeu.

El vam acomiadar el passat diumenge al Tanatori de les Corts, acompanyant la família, un nodrit grup de persones incloent equip de mestres, famílies, alumnes, companys de vida i de projecte, amics i col·laboradors.

Volem transmetre el seu record i la filosofia d’anar sempre endavant del Sr. Josep Oliveras, que serà sempre amb tots nosaltres.

Els mestres que han anat passant per l’escola aquests anys li van voler dedicar unes paraules al sr. Oliveras i la sra. Ballús, que aquí us adjuntem.

Benvolgut Josep… i Montserrat,

Aquí un petit “text lliure” per expressar el nostre sentir i pensament.

Som les mestres resultants del projecte que vosaltres vau engendrar fa gairebé 50 anys. Vam trobar en la vostra escola – també la nostra – un viure l’educació com moltes escoles ara han descobert.

Ens vau donar la possibilitat d’anar cada dia a treballar amb la sorpresa del que es pot esdevenir: d’una capsa de bombons poder arribar a Rússia i, de camí, aprendre geometria, geografia, matemàtica, llengua… D’unes entrades del “Petit Príncep, el musical”, treballar la física, la filosofia, la música, l’expressió corporal…

Podríem parlar de tantes vivències delicioses amb els nens… És cert que també n’hi ha hagut que no ho han estat tant. No tot han estat flors i violes. També ens hem discutit, disgustat, decebut, enfadat… Però per damunt de tot hi ha hagut i queda una gran estima.

Fornades i fornades de mestres han passat per l’Escola. Cadascú ha seguit el seu camí. Heu de saber que, sovint, quan ens retrobem, a més a més de l’alegria de veure’ns, coincidim en el fet que compartim una empremta: la capacitat de crear del no-res, amb els nens, un munt d’aprenentatges i vivències. D’alguna manera som ambaixadors del que vam aprendre a l’Escola.

Volem cloure aquest text amb un GRÀCIES Josep i Montserrat per haver contribuït a ser qui som i com som. I com que som qui som i com som, volem cloure aquest text amb un petó dolç i tendre i una abraçada càlida i sentida.