El terrorisme jihadista, a l’escola

L’Escola l’Horitzó organitza una taula rodona amb representants de les religions islàmica i catòlica i portaveus de la comunitat islàmica a Catalunya.

• La taula rodona clou una setmana d’activitats que els alumnes han iniciat redactant una carta dirigida als terroristes dels atemptats de Barcelona i Cambrils
  • Míriam Hatibi, portaveu de la Fundació Ibn Battuta; Fouad Borni, President de la Federació Islàmica de Catalunya; Francesc Romeu, mossèn i periodista; Miquel Àngel Essomba: professor de la UAB, i Comissionat d’Educació i Universitats de l’Institut Municipal d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, seran els ponents de la taula rodona
  • L’acte està pensat per donar resposta a les qüestions que plantegen els estudiants com:  perquè hi ha atacs terroristes?, l’Islam i el Catolicisme poden conviure?, és lícit matar en nom de Déu?, o per exemple,  quin és el paper que juga l’educació?

taula-rodona_v2 Els atacs de l’agost no només han despertat la curiositat dels nens, també la preocupació i la necessitat de resposta. És per això que creiem que com escola ens hem d’implicar adaptant-nos a la necessitat delmoment, aportant la màxima informació i d’altra banda, col·laborant en la necessitat social de desmuntar els falsos mites que hi ha entorn de la comunitat musulmana.

Ja a principi de setmana els alumnes de l’ESO, de 12 a 16 anys, han estat treballant a classe de filosofia aspectes com la multiculturalitat, la identitat religiosa o els diferents centres de culte. Uns continguts que han anat precedits d’una carta, de cada un dels alumnes, dirigida als terroristes dels atacs del 17 d’agost. ‘Amb la carta aconseguim que els nens reflexionin, posin a prova la voluntat, surtin de la zona de confort i s’escoltin a ells mateixos, tradueixin sentiments i s’informin’, explica la mestra de filosofia Rosa Casas.

La setmana sobre les religions,  l’Islam i els atacs terroristes, clourà amb la taula rodona en què els 56 estudiants d’ESO podran escoltar les veus més qualificades per entendre, entre d’altres, què és la jihad i què té a veure amb la religió?, com s’integra la comunitat musulmana al nostre país?, què es fa a les mesquites?, o com pot contribuir l’escola a millorar convivència i integració?

A banda, els alumnes podran participar de la taula rodona traslladant als convidats les seves preguntes i opinions sobre la qüestió islàmica.